Thursday, May 8, 2014

Nega tokom i posle terapije tabletama




Posle ispovesti o problemima sa kožom i rešenju koje je meni godilo, odlučila sma malo o nezi da popričamo.
Da se razumemo, pravila sam greške iako mi je doktor rekao da izbegavam tipa Nivea, Garnier i tako te komercijalne marke. Nisam baš uvek imala para da odvojim 3000din za kremu koja nema ništa štetno. Naravno obilo mi se o glavu. Ne strašno i nisam dobijala akne ali sam dobijala crvenilo i kao da me je pekla koža. Imam tanku kožu i nekoliko vidnih popucalih kapilara i to što od sunca što  zbog sauna koje su u Finskoj u svakoj stanbenoj zgradi a ne luksuz kao ovde. I sve to je uticalo na moju kožu i moram sve to da izbegavam što više mogu jer je tanka koža i tu nema leka. Isto piling moram svesti na minimum...ne pitajte...ali ajde. Tako da te hemijske kremice su ok da pregrmim ali na duže staze izazivaju mi tu iritaciju.

Tokom moje terapije sa lekovima ja sam koristila neku marku koja je malo skuplja bogami ali je ima u Finskoj a ne ovde, neka tipa Roc i to ranga. Znam da sma koristila i Clarins što tada nije bilo ovde.I sve je bilo bez alkohola. Koristila sam  neku penu za pranje lica i to samo uveče, tonik koji mi je smirivao kožu na bazi bilja i bez alkohola i mleko za čišćenje lica i šminke iz iste kolekcije. Krema koju sam koristila je imala dobar zaštitni faktor i bila je za hidrataciju i jaaaako blaga. Nažalost ne mogu da se setim marke i prevrnula sam celu kuću da vidim imam li neku kuticiju što je ostala ali ništa! Samo se sećam da sam nešto imala od toga "Clarins" ali da me ubijete ne znam šta. Takođe ono što sam morala da imam sa sobom je bila krema sa cinkom, uvek, i nju sam mazala po licu i telu ako osetim da mi je koža više suva nego obično, što je normalno sa tim tabelatama. Takođe jer su mi se ruke bukvalno ljuštile, prala sam samo unutrašnji deo (jer imam manju verziju opsesivno komulsivnog sindroma pa sam prala ruke minimum  7 puta dnevno dok sam u kući, a da ne pričam tek napolje), i stavljala sam kremu od cinka konstantno da sačuvam gornji deo ruku i baš mi je pomoglo.
Kasnije kada sam sve to istrošila i kada sam prestala terapiju da uzimam, počela sam svesnije da kupujem preparate. Znala sam da sve moram da svedem na minimum i da krema mora da ima zaštitni faktor i to je bilo to. Ostalo sam po želji. Ekspreimentisala sam i videla koje mi marke prijaju, a to su:

1. Dr Hauschka- meni su oni najomiljeniji brend koji postoji kod nas. Tačno se vidi da nisu agresivni, da su 100% prirodni i nežni i ja ih naprosto obožavam. Da imam para više uzimala bih stalno njihove proizvode, ali nemam baš da odvajam svakih dva meseca ili manje po 60 eura minimum za osnovnu negu. Ali kada bih imala, ovo bi mi bio br 1. Sve njihovo obožavam, i omiljeni proizvod mi je njihov "cleansing cream" koji i sada koristim, " Facial toner"  i " Rose day cream light".


2. Roc- nisam probala puno njihovim proizvoda ali jesam probala njihovu kremu Hydra+ i oduševila me je jer je svilenkastija i ne ostavlja masne tragove. I dosta hidrira. Dobila sam njihov tester pa po tome znam i sledeća mi je na listi da je uzmem za  zimu, jer jeste malo jača za leto i neću da lažem. Pa je ne bih preporučila za ove tople dane.

3. Eucerin-volim ovu marku jer nikada nisam ništa loše doživela od njih a rezultati su uvek ili umereni ili odlični. Volim njihovu kremu Anti Rose, dugo traje i lagana je za leto. iam u sebi zelenu boju koja kamuflira crvenilo i jak zaštitni faktor. Kreće toplo vreme pa ću se njoj verovatno vratiti.

4. Avene- od njih koristim samo sprej vodu kako je ja zovem hahaha i odlična je za sve, jer je lagana i hidrira i sve što je jednoj koži potrebno. I njihov tonik kao na slici gore. Ja sam to stavljala kao tonik jer kažu da ne treba da se ispira. Onda sam uvidela da od njega  imam osećaj kao  da sam namazala masku i odlučila sam da ga korstim kao skidač šminke za šta je isto namenjen i stvarno mi je ok.

5. Clarins-imala sam priliku samo pod terapijom da vidim da mi odgovara ali se ne sećam šta sam koristila bilo je baš davno.....volela bih da skupim pare da mogu nešto od njih da uzmem ali videćemo.

Takođe marke koje kao ne bri trebalo da koristim jer nisu prirodnije to je  Clinique i  Vichy tj Vichy Hydra Lock krema koje je imala teksturu gela i oduševila me je jer sam je dobila kao tester. Bogami možda i nju uzmem nekada, videću jer mi je baš dobra krema bila, barem iz testera.  A što se tiče Clinique, njih sam probala od sestre iz amerike kada je došla i baš su mi se svideli, nikakav reakcija i odlična hidratacija. Ali ja sa skupog na najskuplje skačem, tako da ću tu marku ostaviti onda kada budem imala toliko para da neću žaliti da dam 40 eura ako ne i više za kremu...što znači nikada ali lepo je maštati hahahaha.



E sada, dobila sam joše neke testere u Lilly apoteci kada sam bila zimus pa ću i njih da malo kritikujem.

1. Bioderma Atoderm PP Baume- od sve tri na slici ona je bila najbolja, jer je bila laganija ali opet masnija za moju kožu. Ne znam, za zimu me je spasila i stvarno sve tri su po tom pitanju odlične, hidriraju i sve to...ali meni imaju neku masnoću od koje mi se malo zacrveni lice ali baaaaš malo, posle se smiri. Ova je  najmanje izazvala tu čudnu  reakciju pa ne znam. Ok je. Nema neki miris što je dobro jer mirisi su loši. Ne bih je uzela sama sada ali kada ne bih imala ništa od gore navedenog ne bih se dvoumila da uzmem neku od ovih jer su opet OK, ali nije nešto što me je oborilo sa nogu.

2. Bioderma- Sensibio AR- jača od predhodne i time masnija ali isto kao sve gore samo eto jača je.

3. Bioderma Cicabio creme-za iziritiranu kožu. Tačno za moju taknku. Ok je kao i navedeno. ništa spektakularno ali opet čini dobro i odgovara koži-

Ja sam pitala apotekarku i objasnila mi je da su te marke namenjene baš za kožu koja je bila tretirana jako kao što su ovaj tip tableta.

Moja trenutna nega je užaš živi jer nisam pri parama za velike marke a u haosu sam pred diplomiranje i to se odražava na kožu jer koliko sam i ja nervozna i tužna toliko je i ona hahahaha. Ali o tome ću pisati sutra kao poseban post o trenutnoj nezi.

Marke koje mi se ne svidjaju su su Logona i Weleda jer su mi jednostavno previše prirodne i masne i jak miris imaju. Nešto me ne oduševljavaju iskreno.

A marka koju bih volela da vidim u Srbiji i koja bi bila na rangu Clarins i Clinique je "Origins" i verujem da bih sve predhodno navedeno ostavila i za to odvajala pare kako znam i umem, jer im je sastav odličan i imaju veliki asortiman za svakakvu kožu.

I to je to o nezi tokom i posle ovih tableta....

Do sutra! :)















11 comments:

  1. I ja sam jedna od onih sa problematičnom kožom koja je najbolje rezultate videla kada je izbacila proizvode sa štetnim sastojcima! Drago mi je da nisam jedina i da se ne zaluđujem :D
    Ja sam najzadovoljnija bila kada sam isprobala Manna sapun sa kamforom (o kojem sam pisala ovde http://kozmetickidnevnik.blogspot.com/2014/04/manna-sapun-za-ciscenje-lica-sa-kamforom.html) ali sam se polakomila za La Roche Posay Effeclar proizvodima koje koristim nedelju dana tek, ali mislim da mi je lice "nazadovalo". Sve u svemu, istrošiću Effeclar gel i kremu, pa se vraćam na Mannu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E prolčitah post, a već sam jednom čitala taj isti hahaha...ma bez premca se oseti razlika kada koristis prirodne i farmaceutske proizvode i obične komercijalne. Tako, da nisi jedina :)
      Ovaj sapun ću bogami probati, jer generalno perem lice sa prirodnim sapunima, pa sam sada par meseci odlučila da odmorim malo lice i nastavljam :)

      Delete
  2. Mene zanima jel dermatolog iz Finske ima pozitivno misljenje o eucerinu?Vichy,clinque ,clarins su kozmeticke kuce,a ove druge sto si navela su farmaceutske.Origins me privlaci,nazalost u Srbiji nemoguce doci do njega,a i skup je.Ne volim sto se te kozmeticke kuce prodaju po parfimerijama,nabiju cene,a nisu toliko efektivne bog zna sta.Ma cliniq je kod nas preskup sto bi rekli deru nas.A u skandinavskim zemljama jeftiniije je,jer sam gledala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Što se tiče njegovog mišljenja o ovim kozmetičkim proizvdima, su podeljena. Clinique i Vichy koje su kao farmaceutske ali on mi je nagovestio da one imaju štetne supstance koje on voli da izbegava ako može. Za Clarins se nije razjasnio. Eucerin je već ozbiljnija farmaceutska marka za razliku od Vichy i naglasio mi je da pre koristim Eucerin, La Roche Posay Effeclar, Avene, Dr Hauska i tome slični proizvodi bi trebalo pre da mi budu prioritet nego neke ultra skupe makre kao Clinique pa i Clarins koje imaju "čudotvorne" serume i ko zna šta. Iako me lično sve to mami, sećam se da mi je naglašavao da je minimalnost ključna stvar. Koža će stariti pa će stariti. Ako ne jedemo zdravo i ako ne spavamo kako treba nema kreme niti seruma od 100 dolara koji će kožu učiniti da blista.
      kao u predhodnom postu pravila su: ujtro se samo umiva lice vodom, stavi se tonik ako treba za smirivanje lica i krema po tipu lica sa visokim faktorom. Od 25-te da krenem da koristim kremice za predeo oko očiju, neke blaže koje hidriraju. Šminka što laganija ako može bez prajmera i čuda nekakvih jer sve to uništava kožu polako. Uveče mleko za skidanje šminke, dobar sapun ili gel za umivanje lica, malo tonika ako koristite i bez kreme uveče ako nemate preko 40 godina. Minimalno :)

      Delete
    2. Sviđa mi se koja pravila zagovara doktor iz Finske, samo ja nikako da se usudim da ne stavim kremu uveče posle čišćenja. Imam utisak da bi mi koža pukla :D

      Delete
    3. e pa mo\da ya suvu ko\u va\i druga;ije pravilo :) jer meni nije suva, ali jeste kada je operem i sacekam pola sata i bude extra. tako da stavljaj ako ti odgovara mada ja sam koristila ulja mislim da je imala Dr Hauska i ima Clarins, to ti je dobra i ydravija alternativa. jeste skuplja ali ce dugo trajati :)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Hvala na odgovoru,ne znam koliko imas godina,al koju kremu preporucuje za predeo oko ociju,a da je jace hidratantna?Ili mozes napisati koju ti koristis.Znaci da izbegavamo vichy,clarins,cliniq,hvala sto delis sa svima nama njegove savete i misljenja.

    ReplyDelete
  5. Naravno :))) znas kako moze neko da koristi to ali ako ima osetljivu kozu moze da dobije reakciju kao jedna moja drugarica koja je moj licni tester za kreme hahahah :)
    Ja trenutno koristim neku Balea Q10 bila je oko 300din a u tom momentu nisam imala vise pa sam bila u fazonu "sta god samo da hidrira"...pisacu o njoj ...cool je. Planiram bolju u skorije vreme ali i ova je sasvim ok da se pregrmi. Ja imam 26 godina tj punim sledeci petak :)

    ReplyDelete
  6. O pa onda smo tu generacija skoro :) pa zar preporucuje taj dr.Finac Q10 posle 25e godine?Ma meni vichy neodgovara pogotovo jer je puno parfemisan,obicno se crvenim i dobijem iritaciju,clinque je kozmeticka kuca,namenjena za negu ne za probleme koze,a i kako nesto moze da kazu da je farmaceutsko kad se prodaje u parfimerijama,a ne u apotekama :) nije mi jasno,a clarins nisam ni probala papreno su skupi,a kontam da su kao cliniq.Mene je bas zanimalo kakvo on ima misljenje o eucerinu,al posto si rekla da ga preporucuje onda ima dobro misljenje,jer obicno svi dermatolozi ga preporucuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskreno oprosti što kasnim sa odgovorm :( nisam namerno nego sam imala neke obaveze i zaboravna sam u zadnje vreme. Užas....izvini,
      E doktor mi možda to ne bi preporučio :( ne bih znala ali ja sam htela hahahaha šta je najgore što može da se desi hahaha. Mada sam čula da je q10 ok posle 25-te pogotovu jer prestajemo da ga sami proizvodimo....šmrc.....
      Ja za Eucerin imam sledeću filozofiju " ili će ti pomoći ili ti ništa neće uraditi ali ti neće odmoći" :)

      Delete